Monday, January 31, 2011

یاد می گیرم

کم کم یاد خواهی گرفت
تفاوت ظریف میان نگهداشتن یک دست و زنجیر کردن یک روح را
اینکه عشق تکیه کردن نیست و رفاقت، اطمینان خاطر
و یاد می‌گیری که بوسه‌ها قرارداد نیستند
و هدیه‌ها، معنی عهد و پیمان نمی‌دهند.

کم کم یاد میگیری
که حتی نور خورشید هم می‌سوزاند اگر زیاد آفتاب بگیری
باید باغ ِ خودت را پرورش دهی به جای اینکه
منتظر کسی باشی تا برایت گل بیاورد.
یاد میگیری که میتوانی تحمل کنی
که محکم باشی پای هر خداحافظی
یاد می‌گیری که خیلی می‌ارزی.

خورخه لوییس بورخس

*** 
یاد می گیرم

6 comments:

هادی said...

یاد میگیریم...
همیشه باید یاد گرفت که منتظر نبود...
به قول پدرم همیشه دستت رو بذار رو زانو خودت واسه بلند شدن...

Hosein said...

و می آموزی و می آموزی...
با هر خداحافظی
یاد می گیری ...

سمیرا said...

در یک حرکت عقده گشاینده برای تمام پستها کامنت گذاشتم
فکر کنم من خیلی خرگوش بودم چون همیشه همه اینا رو می دونستم هر چند با قلم جادویی بورخس یه مزه دیگه داشت
مرسی /مواظب خودتم باش

خاله زنک said...

درضمن تواحتیاجی به یادگرفتن نداری چون محکمی وخیلی خیلی زیادمی ارزی
:)

عموفیروز said...

مرگ بر بورخس.

جيم انور said...

آخیش. دلم تنگ شده بود برات.
سعی می کنم یاد بگیرم
مرسی